perjantai 12. lokakuuta 2012

Suoranaista hulluutta

Kyllä, minä taidan olla hullu. Ainakin todella sekaisin päästäni. Mutta lopputulos on pienen sekopäisyyden arvoista. Puhun siis nyt tästä suuresta projektistani. Se on nyt potkaistu käyntiin. Aikaa tämä tosiaan vie, mutta mitä siitä, mä haluan tämän työn valmiiksi asti. Tässäpä lähtötilanne.


Kaaviota kakstitoista paperia... yksi rivi menee aina kahdelle rinnakkaiselle paperille. Kuusi kerää mustaa ja kuusi kerää luonnonvalkoista Dropsin Alpaca-lankaa. Onteloneuletta, jota en siis ennen tätä ole koskaan kokeillut... ohjeita tutkin kyllä tätä työtä varten... mutta se kokeileminenkin jäi kun piti alkaa heti tekemään. Joka toinen kaavio rivi pitää lukea väärin päin ja muuttaa väritkin toisin päin. Muutama rivi on nyt tikuttu. Punaisella pitää rajata aina kymmenen silmukkaa jotka sotken mustalla yli kun tehty. Työssä on kaksisataa silmukkaa, merkattu nekin kymmenen pätkissä. Yksi kierros vie ainakin tällä hetkellä reilu puolituntia... kierroksia työssä on 578. Kyllä, olen jopa itse sitä mieltä että hullu olen, kun ottaa vielä huomioon, että tätä ei tehdä ilman aikaa ja rauhaa, tietysti pitää olla erittäin skarppinakin tehdessä. Ajattelin pitää tätä semmottisena palkintotyönä itselle... saa jotain aikaiseksikin kun tietyn asian hoidettua saa tikuta pari kierrosta.

Että näin tänään. Ihanaa viikonloppua ja muistakaahan käydä osallistumassa arvontaan, vielä on pari päivää aikaa.

17 kommenttia:

  1. Hyvä että on tavoitteita!
    Hullua tai ei, pääasia on että itse viihtyy♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja ompahan haastetta, ei liian tylsää. =) Mutta kyllä se tästä alkaa suttaantua, viis kierrosta saatu tehtyä. Pääsin kunnolla jo tuohon tekniikkaan jyvälle nii helpottaa sekin. Älä huoli sunkin sukat tulee samalla. ;D

      Poista
  2. Jännääää..... !
    Hulluus kuuluu käsityöläisen päivään.... ainakin minulla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaikka tämä nyt onkin toisen luovuuden lopputulos, niin ehkä voinen sanoa itseäni luovaksi hulluksi. ;D

      Poista
  3. no justiinsa..tässä taitaa taas toimia sanonta:joutvilla jottain XD siis onhan se älyttömän hienoa, että teet jotain noin kamalan työlästä, mutta en minä vaan kyllä alkas moiseen ralliin*kopkopkop*nakuttelen puuta samalla..koska ennenkin on käynyt niin, että sanon jotta en tekis ja oon heti päätä pahkaa tekemässä :D jokatapauksessa olet kyllä huiman ahkera blikka :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, no se ku sitä saa päähänsä haluta jotain tosissaan... ei auta ku tarttua toimeen. Mut oon tyytyväinen jos tuon keväällä saan valmiiksi. ;D

      Poista
  4. Nyt kyllä soittaen mulle ja kerrot mikä siit TULEE!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äiti hyvä, sinä olet se toinen joka tietää mistä mä haaveilin ja oot käyny kattomassa sen kuvan mitä pitäis tulla. ;D

      Poista
  5. Aivan, en saanut vaan päähäni et mikä se on. Tuijottelin noita kaavioita ja jotain niissä oli mut ei vaan natsannu. Mut sähän teet sen pikapikaa kun se on sun haave. Luulen että mitä pidemmälle saat tehtyä into vaan kasvaa nähdä se valmiina. Joten eiku neulomaan.

    VastaaPoista
  6. Taidanpa tietää mikä tästä tulee :). Voit todellakin pitää palkintotyönä itselle, on kyllä senverran suuritöinen ja varmasti hieno valmiina. Jään malttamattomana odottamaan valmitumista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt jäi kiinnostamaan, että kuka olet? Mikäli olet henkilö jonka blogissa tämän ensi kerran näin, en voinut jättää tekemättä, vaikka tekniikka uutta ja työtä riittää. =)

      Poista
    2. En ole ko henkilö. Sattumalta ko blogiin törmäsin ja näyttäs kaikki natsaavan yhteen, että sillä perusteella...:)

      Poista
    3. Oletko kenties itse saman projektin kimpussa? Mikäli olet kiinnostaisi vaihtaa muutma maili sinun kanssasi, että laitatko mailia minulle jos sinua kiinnostaa. =)

      Poista
  7. jaa sinä vai minä, meinaan hullu vai - mulle tuli mieleen, että näinhän sitä pidetään hullua jännityksessä :D kun tuo näyttää niin mielenkiintoiselta, muttei keksi mikä ihme se voisi olla... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuolta kantiltapa en asiaa hoksannu ajatellakkaan, vaikkakin juurikin mun huumoriin tuo uppoaa... mutta siis ihan itseeni meinasin. Mutku mä en halua antaa sitä mallia mikä se on vielä, jos menee meinaan persiilleen niin ei ole vertailukohtaa. =)

      Poista